WestFriesland Vervoersapp en Portaal
1. De app downloaden en wachtwoord instellen
WestFriesland Vervoersapp
De WestFriesland Vervoersapp kunt u gebruiken op uw telefoon of tablet. Gebruik de onderstaande link of QR code om de app te downloaden.
Lukt het niet?
Wellicht is er iemand in uw directe omgeving die u kan helpen. Zo niet, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met een korte uitleg van het probleem en een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent. We geven dan uitleg via de mail of nemen telefonisch contact op.
Inloggen
Als u de app of het portaal opent komt u bij een inlogscherm. Stel eerst uw wachtwoord in en gebruik daarna uw mailadres en wachtwoord om in te loggen.
Wachtwoord instellen
Klik op de knop “Wachtwoord instellen” en vul op het volgende scherm uw mailadres in. U ontvangt in uw mailbox een link waarmee u uw wachtwoord kan instellen.
Ontvangt u geen mail? Mogelijk gebruikt u niet het mailadres wat u aan uw gemeente heeft doorgegeven of uw mailadres is nog niet bekend bij ons. Neem contact met ons op.
Klik op de link in de mail, vul 2x uw nieuw wachtwoord in en bevestig uw nieuw wachtwoord.
Let er op dat uw wachtwoord:
- Minimaal 8 tekens lang is
- Tenminste 1 hoofdletter bevat
- Tenminste 1 cijfer bevat
|
|
WestFriesland Vervoersportaal
Via de website www.doelgroepenvervoerwestfriesland.nl en de knop “Inloggen Vervoersportaal” bovenin de menubalk kunt u inloggen in het Vervoersportaal.
Werking WestFriesland Vervoersapp en - Portaal
De WestFriesland Vervoersapp en het Vervoersportaal werken volledig hetzelfde. Het Vervoersportaal is via elk apparaat te gebruiken met een internetverbinding en de app is geschikt voor uw telefoon of tablet. Hierna volgt een stap voor stap uitleg.
2. De app of het portaal gebruiken
HOOFDMENU – Dit is een keuzemenu. Klik op het onderdeel waar u naartoe wilt.
RITTEN – Hier ziet u de geplande ritten.
- Afmelden. Een rit is makkelijk af te melden door op de betreffende rit te staan en de button “gepland” te drukken. De button wordt dan rood en de tekst verandert in “afwezig”.
- Aanmelden. Wilt u een rit weer aanmelden klik dan op de button “afwezig” en dan komt deze weer op groen te staan met de tekst “gepland”.
Wilt u meer informatie over de rit? Als u op de rit zelf klikt krijgt u de detail informatie zoals de ophaal- en afzettijden. Zodra de rit is gestart kunt u ook zien waar de bus rijdt.
Let op: wilt u uw kind voor een hele dag of meerdere dagen afmelden? Ga dan naar “absentie”.
ABSENTIE – Hier kunt u een ziekmelding of vrije dag doorgeven.
Klik op “nieuwe vrije dag melden” als uw kind een dag niet meegaat. Klik op “ Ziek melding doorgeven” als uw kind ziek is.
Vul daarna de data in en klik op “Toevoegen” of op “Ziek melden” om uw melding door te geven.
Beter melden kan heel eenvoudig door eerst op “Ziek melding doorgeven” te klikken en in het volgende scherm op “Beter melden”.
U vult de datum tijd in waarop uw kind weer mee gaat met het vervoer en u klikt op “melden”.
MIJN ACCOUNT - Hier kunt u uw eigen accountgegevens inzien of uw wachtwoord wijzigen.
Wachtwoord wijzigen
1. Klik op de knop “wachtwoord wijzigen”.
2. Vul uw huidige wachtwoord in op het volgende scherm
3. Vul daarna uw nieuwe wachtwoord (2x) in op het nieuwe scherm en bevestig voor akkoord.
Let op dat uw nieuwe wachtwoord:
- Tenminste 8 tekens lang is
- Tenminste 1 hoofdletter bevat
- Tenminste 1 cijfer bevat
NIEUWS – Hier vindt u nieuws over het vervoer.
Bijvoorbeeld een wisseling van chauffeur of informatie over slechte weersomstandigheden en vertragingen in het vervoer.
KLACHT/MELDING INDIENEN - Mocht u toch niet tevreden zijn of een opmerking hebben dan kunt u dat hier aan ons melden.
CONTACT – Wilt u om een andere redenen contact met ons opnemen klik dan op “Contact” en gebruik dan een van onderstaande mogelijkheden
UITLOGGEN - Zodra je op deze knop klikt wordt de app beëindigd en keer je terug naar het inlogscherm.